Vi delar ut hela vårt överskott till goda ändamål

Kavli är inte ett företag som alla andra – vi delar ut hela vårt överskott till goda ändamål. Kavli ägs av den ideella stiftelsen Kavlifonden vars enda syfte är att göra gott i världen genom att dela ut verksamhetens hela överskott till goda ändamål.  Sedan 1962 har vi delat ut hela vårt överskott till goda ändamål och under dessa 60 år har Kavlifonden delat ut 1,2 miljarder norska kronor.

– Idag är det inte så många som känner till att Kavli delar ut hela överskottet till goda ändamål. Detta vill vi få fler att känna till, vara delaktiga i och stolta över. Genom att skapa kommunikation som berör och väcker nyfikenhet kan vi få fler att uppmärksamma detta. Det är dock viktigt att vi gör det på ett positivt sätt och med glimten i ögat. Det krävs någonting annorlunda för att nå igenom bruset säger Annika Skardal, Sr. Brand Manager

Med en positiv inställning och underfundig ton ska vårt nya kommunikationskoncept visa hur enkelt det är att göra gott genom att bara äta gott. Att en tub med Kavli räkost eller majonnäs faktiskt kan göra skillnad för en nedskräpad skog eller utsatt familj. Och att DU varje gång DU väljer Kavli är med och gör världen lite mjukare.

Med ett hjärta som slår både för människan och innovationer har Kavli breddat spelplanen för hur mat kan vara gott på flera sätt. Kavlis välkända och goda produkter skapar positiva ringar på vattnet i människors liv, i lokalsamhällen och i samhället, varje gång de är del av en frukost och i matlagning. Det skall vi fortsätta med.